R8 ROMANIA
Forum dedicat posesorilor de Dacia 1100 - R8 - R10 .....
Lista Forumurilor Pe Tematici
R8 ROMANIA | Reguli | Inregistrare | Login

POZE R8 ROMANIA

Nu sunteti logat.
Nou pe simpatie:
GeorgianaIoana
Femeie
25 ani
Bucuresti
cauta Barbat
25 - 63 ani
R8 ROMANIA / Imbunatatiri/inventii/reparatii/mecanica Dacia 1100 / Uleiuri si aditivi  
Autor
Mesaj Pagini: 1
B20EZU
SEF TARLA

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 676
Dintre toate tipurile de uleiuri folosite de mine pana in prezent mi-au ramas in minte 2 marci destul de cunoscute: Elf si Castrol;fiind singurele marci cu vechime mondiala recomandate atat la masinile de curse precum si cele normale.Insa aceste uleiuri nu sunt singurele uleiuri bune de pe piata.Acestea le-am testat personal atat iarna cat si vara, la turatii mari,solicitari intense si mi se par cele mai potrivite ptr 1100.

_______________________________________
NU E TREN PRECUM METROUL,PLACERE CA LIBIDOUL SI MASINA CA RENO-UL!

pus acum 17 ani
   
B20EZU
SEF TARLA

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 676
Pentru motoare uzate peste 200.000 km recomnd un Castrol 10W40 +o cutie de aditiv cu teflon 2+2.La cutia de viteze indigerent de sterea ei ulei de cutie cu indicele T90 +o cutie de aditiv 2+2 insa FARA TEFLON!!!.Propietetile acestor aditivi este ca reduc noxele, etanseizeaza mai bine motorul, reduc consumul de carburant si prelungesc viata cutie si al motorului...

_______________________________________
NU E TREN PRECUM METROUL,PLACERE CA LIBIDOUL SI MASINA CA RENO-UL!

pus acum 17 ani
   
B20EZU
SEF TARLA

Din: Bucuresti
Inregistrat: acum 17 ani
Postari: 676
Acum pentru cei care vor sa afle cum sa-si ia cel mai bun ulei de pe piata am un material interesant....


          Fiabilitatea si performantele unui motor sint determinate in mare masura de calitatile uleiului care ii asigura ungerea. Pentru a imbunatati din ce in ce mai mult calitat ile uleiurilor, fabricantii de lubrifianti auto folosesc in ultimii ani diversi aditivi, substante, organice sau anorganice, care imbunatatesc calitatile uleiurilor, asa numitele „tratamente pentru ulei” („Engine Oil Treatement”). |n prezent, toate uleiurile de marca contin astfel de substante. Chiar daca uleiurile contin o serie de substante care le cresc performantele, pe piata exista si o serie de aditivi care pot fi adaugati la fiecare schimb de ulei, tocmai pentru a imbunatati calitatile „native” ale uleiului pe care tocmai l-ati turnat in motorul masinii. |n functie de modul in care actioneaza, aditivii de ulei se impart in mai multe categorii: aditivi antioxidanti – care maresc stabilitatea la oxidare a uleiului si reduc uzura, aditivi pentru marirea indicelui de viscozitate (IV) – cu rol de anti-uzura la pornirea motorului la temperaturi scazute, aditivi anti-congelanti – coboara punctul de congelare si, ca efect secundar, maresc viscozitatea, aditivi pentru onctuozitate si extrema presiune (EP) – care imbunatatesc onctuozitatea si maresc rezistent a peliculei de ulei la presiuni inalte, aditivi anti-rugina – protejeaza suprafata metalica a pieselor aflate in miscare in motor, aditivi anti-spumanti – care sparg bulele de aer din ulei (acestea rup pelicula de ulei dintre piesele metalice si cresc astfel uzura motorului), aditivi detergenti – mentin in solutie substan- tele insolubile si impiedica depunerea lor sub forma de lacuri. Exista de asemenea si aditivi poli-functionali, care cumuleaza mai multe din actiunile enumerate mai inainte. |n general, exista aditivi care ofera actiune antioxidanta, antispumanta, detergent si dispersant.
Pe piata romåneasca exista mai multi producatori de tratamente pentru motor (2+2, Stp, Valvoline, Liquid Moly, Caspian, Redex etc). |n afara aditivilor pentru ulei exista si o cu totul alta clasa de aditivi, asa-numitul tratament pentru refacerea motorului („engine restore”), care se adreseaza suprafetei metalice si nu uleiului. Aceste substante sint concepute pentru a reface suprafetele metalice ale pieselor aflate in contact, si sint destinate in special motoarelor uzate. Aditivii pentru motor sint destinati teoretic refacerii compresiei, adica a etanseitatii dintre cilindru si segmenti. Problema refacerii compresiei fara a desface motorul si a schimba piesele componente a aparut inca de acum citeva zeci de ani. Asa s-au ivit o serie de substante, asa-numit ii aditivi de aderenta si onctuozitate. „Vedetele” acestora sint „lubrifiantii solizi” sint: grafitul solid, bisulfura de molibden (MoS2) - numit si molicot, PTFE, dialchilditiofosfatul de zinc, CSL si altii. PTFE - Poly Tetra Floera Ethylene (perfluor-etena polimerizata), cunoscut si sub numele de teflon, este in prezent unul din cei mai utilizati aditivi de pe piata. Este compus din PTFE atomizat, aflat in suspensie intr-un ulei sintetic foarte fluid (SAE 50).
Dintre aditivii pe baza de teflon, putem enumera: Slick 50, Liquid Ring, Lubrilon, Microlon, Matrix, Petrolon (aceeasi companie care produce Slick 50), QMl si T-Plus (K-Mart). CSL – Cooper, Silver, Lead este o suspensie de particule microscopice de cupru, plumb si argint aflate in suspensie intr-o masa de ulei mineral. Adaugat in motor, la fel ca si in cazul celorlalte produse, CSL ar reduce, potrivit produca torilor, frecarile intre piesele metalice, iar particulele microscopice s-ar depune pe suprafet ele zgiriate, refacind astfel etanseitatea si compresia motoarelor uzate. Compusii pe baza de zinc (dialchilditiofosfatul de zinc - zinc dialkyldithiophosphate) sint folositi ca aditivi de extrema presiune (extreme pression - EP) si antifrictiune. Zincul din aceste uleiuri intra de fapt in lucru doar cind, in motor, frecarea devine metal pe metal. Astfel de conditii apar la turatii foarte mari sau cind pelicula de ulei se rupe din diverse motive. |n astfel de conditii extreme, zincul reac- tioneaza cu metalul prevenind uzura, in special intre cilindru si segmenti. Printre producatorii de aditivi pe baza de dialchilditiofosfat de zinc se numara Mechanics Brand Engine Tune Up, K Mart Super Oil Treatment si STP Engine Treatment.
Pina in prezent, eficienta reala a tratamentelor de refacere a suprafetei metalice (engine restore) nu a fost nici confirmata, nici infirmata. Majoritatea producatorilor de autovehicule si uleiuri nu recomanda folosirea aditivilor auto, ci doar a anumitor uleiuri pe care constructorii le agreeaza, iar utilizarea aditivilor se face doar pe raspunderea clientului. Este insa sigur ca, daca in cazul aditivilor pentru ulei specialistii recomanda adaugarea acestora in perioada rodajului, cind frecarile intre piesele metalice sint mai mari, in cazul tratamentelor pentru motor, nu se recomanda adaugarea acestora decit atunci cind motoarele care au cel putin 50 000 de kilometri parcursi.


_______________________________________
NU E TREN PRECUM METROUL,PLACERE CA LIBIDOUL SI MASINA CA RENO-UL!

pus acum 17 ani
   
Pagini: 1  

Mergi la